FANDOM

Klášterní tajemství je dobrodružství, které se odehrálo 12. srpna 2017 na conci.

Bylo to dobrodružství ze světa Kahla a oblasti Jezeří.

Příběh Editovat

V předvečer slavností květnového úplňku se v Jezeří objevilo (kromě jiných) několik podivných postav.

Šotka Janička, žoldák Otus a jeho špatný otec Herman, válečný veterán (bývalý vojenský kuchař, vlastně), trpaslík Hagar Vřitihřeb a snad ještě pár dalších. (Jen, trpasličí princezna, "Stín ve tváři" a ?Viliem Kahan?)

Po trhu se šuškalo, že se blíží velké zlo a nebezpečí, ale to většinu lidu co přijel slavit nemohlo rozházet.

Působením náhod a her bohů se stalo, že tito po různých cestách se na úpatí skaliska společně střetli se skupinkou skřetů, kteří snad přišli přepadávat a obírat zbloudilé ze slavnosti, snad něco víc.Většina skřetích průzkumníků to odnesla smrtí, jeden jen doživotní ostudou.

Podobně se pak všichni různými stopami, stezkami a blouděním dostali na klášterní vrch těsně před půlnocí. (Neb několik šotků se vsadilo, že tam stihnou v rámci své Cesty udělat značku.) Zde je překvapil rozložený tábor s více jak tuctem spících skřetů a několika stany. Po nějakém zmatku se strhla zmatená bitka během níž padlo mnoho skřetů, pár šotků a mnozí byli těžce raněni. Pak se z šamanského stany vynořil nejen sám skřetí Šaman vyzbrojen ohněm a dýmem, ale i nějací jeho bojovníci. Celá věc se změnila v boj o oltář.

V tom Janička udělala značku na Oltáři a při tom spíše omylem přivolala "Světlou paní", která zlé skřety zahnala, všem s díky rány vyléčila a poslala je kocábkou spět na Měsíční slavnost.

Pozadí Editovat

K Jezeří ze severu přitáhla válečná skupina skřetů. Spíše něž o nějaké útočníky, průzkumníky nebo kolonisty, se jednalo o výpravu mocensky náboženskou. Klášterní vrch nad Jezeřím nedávno ztratil své ochránce a patrony (viz. Prequel), čehož chtěli skřeti využít pro zabrání tohoto místa moci pro své bohy a vytvořit si tak opěrný bod k další expanzi na jih.

Bílý had si tohoto nebezpečí byl vědom, stejně jako další síly a tak si pohráli s náhodami, aby přivedli několik dobrodruhů skřetí výpravě do cesty.

Shodou náhod se podařilo místo obsadit Světlé paní, šotčí bohyni, strážkyni moudrosti, Cesty a radosti, což může mít následky pro další osud kraje. Dáma jinak v kraji a obecně není příliš výrazná a rozpínavá.

Bílý had je s výsledkem spokojen.