FANDOM

Hraničáři disponují spoustou skvělých vlastností, jednou z nich je i rychlý přesun z místa na místo. K tomu jim pomáhají speciálně vycvičení koně.

Historie rodu hraničářských koní pochází z temudžajských (království lidí z dálného východu) chovů, kdy si jeden velmi proslulý hraničář Halt "vypůjčil" od Temudžajů stádo koní, které jim už samozřejmě nevrátil, protože by zřejmě přišel o život. Toto stádo se pak v péči hraničářů v Araluenu postupně rozšiřovalo a každému hraničáři byl přidělen jeden kůň.

Hraničářští koně jsou menšího vzrůstu, laik by je mohl ozančit za poníky. Mají chundelatou srst a dobráckou povahu. Jsou velmi odolní a výcvik je naučil mnoho zvláštních, ale hraničářům velmi prospěšných, triků. Koně jsou silní, vytrvalí, rychlí, hbití, jsou schopni se postavit nepříteli a svému pánovi tak dopomoci k úspěchu. Jsou velmi inteligentní a často se svým pánem vypadají tak, jakoby si spolu povídali.

Jejich největší zvláštností je to, že mají zpravidla jen jednoho jezdce. Toto je samozřejmě také výsledkem výcviku. Jsou naučeni na to, aby shodili všechny jezdce, kteří se na ně pokusí nasednout, ale kromě těch, kteří jim do ucha zašeptají speciálně naučené nasedací heslo. Stačí ho jednou koni zašeptat a od té doby se na dotyčném koni můžete vozit jak je vám libo. Samozřejmě, že každý kůň má výjimečné heslo, které je určené jen pro jeho uši, uši jeho pána, uši jeho cvičitele a výjimečně pro pár dalších vyvolených.

Vzhledem k tomu, že kůň může sloužit asi jen 17 let a hraničář třeba 50 let, tak je kůň obměňován. Zkrátka, když se v chovu narodí kůň, který je vzhledem velmi podobný, ne-li stejný, s koněm ve službě, tak je určený k výcviku a vycvičen tak, aby se svému předchůdci podobal také chováním. A pak, když už je původní kůň příliš starý a jeho schopnosti oslabené, tak mladého koně dostane jeho pán.

V síti Wikia

Náhodná Wiki